آفتاب

تغییرات مهم «لیست کابینه» | نهاوندیان خط خورد | کرباسیان وزیر اقتصاد، بطحایی آموزش و پرورش

تغییرات مهم «لیست کابینه» | نهاوندیان خط خورد | کرباسیان وزیر اقتصاد، بطحایی آموزش و پرورش

تغییرات کابینه دوازدهم در لحظه آخر پر رنگ تر شده است. در لیست های منتشر شده، تا کنون نام نهاوندیان به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی اعلام شده و این انتخاب موجب نارضایتی برخی اصلاح طلبان گردیده بود. اما در آخرین اخبار از کابینه دوازدهم، کرباسیان وزیر اقتصاد دولت جدید روحانی معرفی شده است...

بیشتر بخوانید: کابینه دوازدهم یک نفر کم دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از آخرین تغییرات کابینه دولت دوازدهم خبر داد و گفت: «مسعود کرباسیان» جایگزین «محمد نهاوندیان» برای گزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت دوازدهم شد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه امروز اعضای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس معرفی نمی‌شوند، گفت: طبق اساسنامه رییس جمهوری برای معرفی اعضای کابینه خود از زمان تحلیف تا دو هفته فرصت دارد و احتمالا فردا چهارشنبه – هجدهم مرداد ماه – کابینه اعلام می شود.

وی درباره آخرین تغییرات کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت:  آقای نهاوندیان دیگر گزینه وزارت امور اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم نیست و مسعود کرباسیان جایگزین وی شده است.

لاهوتی همچنین درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش هم گفت: گویا آقای « سید محمد بطحایی» برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: شنیده ها حاکی از این است که آقای دهقان هم در کابینه دولت دوازدهم حضور ندارد و فردی از ارتش جمهوری اسلامی جایگزین وی در وزارت دفاع خواهد شد.

وی همچنین درباره گزینه‌های وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آقایان «عباس آخوندی» و «علی ربیعی» در کابینه دولت دوازدهم حضور خواهند داشت.
کد N1746733

وبگردی